Jag har länge letat efter tips och idéer på förvaring av pysselsaker. 
Här får ni se lite bilder på hur jag förvarar mina pysselsaker.
 
 
I sortimentlådor från Biltema förvarar jag några av mina dekorationer, t.ex. pärlor, utstansade figurer, glitter.
I synliga  glasburkar förvarar jag knappar, paljetter, blommor, med mera.
 

 
 
På en sugproppskrok hänger mina sidenband. Jag har ett "Micke"-skrivbord från Ikea och det är en whiteboard-skiva på skrivbordshyllan och jag har länge önskat förvara mina sidenband synligt och i ribbon ring. Själva ringarna har jag gjort av ståltråd och plasthållarna som sidenbanden sitter i har jag köpt på i en lokal pysselbutik. Skrivbordet har ett hål för att datorsladden ska enkelt dras till skrivbordet, men hålet passar utmärkt till mina sidenband.
 
 
Mina kort och kuvert förvarar jag på skirvbordshyllan så att jag enkelt kan se dem och snabbt komma åt dem när idéerna kommer.
 

Innan hade jag en plastmapp från Panduro som jag förvarade mina scrapbookingpapper, men jag tröttnade på att ständigt få dra ut alla papper för att se vad jag hade. Jag vill enkelt kunna bläddra bland papprerna utan att behöva lägga ut alla på golvet och plötsligt en dag så såg jag att papprena passar alldeles utmärkt i Ikeas skrivbordsförvaring Knös.
 
 
I en behållare "Variera" från Ikea förvarar jag mina presentpapper, precis intill skrivbordet. Mycket praktiskt!
 
I garderoben har jag en hylla med lite pyssel, eller rättare sagt, bara pyssel. På den översta hyllan har jag flera akrivväskor från Biltema. Däri förvarar jag kartongpapper, kurvert, zippåsar, ettiketter, bokmärken, silkespapper, klistermärken m.m. Enkelt och smidigt som gör att jag snabbt kommer åt de saker jag behöver.
 
I den vita påsen förvarar jag återvinningsmaterial, så som toalettrullar, tekartonger, konserver, glasburkar. Självklart får inte allt detta plats i den lilla påsen, utan jag förvarar det bara där tills den blir full och jag går och tömmer den i förrådet där jag har organiserat en hylla för mina återvinningsprodukter. Bilder kommer senare.
På nästa hyllplan förvarar jag pysselmaterial som Nabbipärlor, pysselspill som överblivna pärlor eller överblivet papper, presentmaterial som presentsnören, ramar, värmeljus, sugrör, med mera. Förbrukningsmaterial som lim, tejp, häftklammer, häftmassa med mera.
 
På mittenhyllplanet har jag gamla kläder som jag har tänkt använda till textilpyssel när det finns idé och inspiration.
 
Nästkommande hyllplan har olika sytillbehöv, så som nål, tråd samt lite tyger och sånt. Symaskinen står på hyllan längst ner.
 
Therése
 

Kommentera

Publiceras ej