Vad ska man göra med de två potatisarna som blir kvar? Spara såklart!
 
Nu på sommaren sparar jag nästan all mat som blir över, perfekt till liten lunch nu när jag har semseter och inte äter på jobbet. Igår skulle vi äta en snabb lunch och vi hade lite rester från gårdagens grillning, korv, hamburgare, grillade grönsaker och kokt potatis. Jag kan erkänna att jag inte tycker att microvärmd potatis är särskilt gott. Jag funderade på vad jag skulle göra med den och kom på att jag rör snabbt ihop en liten "potatissallad".
 
Jag tog två kokta, men kalla färsk potatisar. Delade dem i bitar och blandade ihop dem med creme fraish, blandade i lite rödlök samt saltade och pepprade. Svårare än så var det inte, och oj så gott det blev. Passade perfekt till de grillade korvarna och idag passade resterna från potatissalladen på mackan för en lite mera "matig" macka.
 
 

Kommentera

Publiceras ej