Jag älskar världskartan och jag älskar färger. Jag önskar mig en världskarta där världsdelarna är olika ljusa färger. Jag har funderar ett tag på hur jag ska lyckas måla en världskarta med olika färger och en natt kom jag på det!
 
Jag skrev ut en världskarta på lite tjockare ritpapper och tog en precisionspennkniv och skar ut konturerna av världsdelarna. På så sätt skapade jag en mall av världskartan.
 
 
Sedan tog jag ett annat tjockare papper och satte fast mallen med häftmassa så att den inte skulle flytta på sig. Jag tog sedan en disksvamp och klippte sönder till passande storlek och duttade färg på mallen.
 
 
 

Till min förtjusning blev både mallen och "originalbilden" lika fina, men jag fastade ändå mer för mallen.
Den fick en hedersplats på mitt skrivbord.

Är det något du undrar? T.ex. önskar att få tillgång till min mall för att skriva ut, tips på vart man kan köpa precisionskniven eller kanske köpa ett exemeplar av A Colourfull World? Tveka inte att höra av dig!
 
Therése

Kommentera

Publiceras ej